De eerste make-up collectie van Ted Baker
Het mode- en lifestylemerk Ted Baker breidt zich uit naar beauty met de allereerste cosmeticacollectie, met als doel een complete “ted to tene-look” aan te bieden.
De ‘With Ted’ cosmetica collectie is in Januari uitgerold.
De lancering werd ook gevierd met een speciale pop-up winkel ‘Ted’s Townhouse’ die op Burleigh Street in Covent Garden geopend is. De pop-up biedt producttests en expresmake-overs naast een groot aantal evenementen, waaronder een kans om invloedrijke InTheFrow en celebrity make-up artist Andrew Gallimore te ontmoeten.
“Het creĆ«ren van een prachtige reeks van cosmetica heeft ons de kans gegeven om dezelfde normen van kwaliteit en creativiteit te brengen waar we voor staan in de mode,” zei Gail Dobinson van Ted Baker in een verklaring. “We hebben met de beste laboratoria gewerkt en gebruik gemaakt van de nieuwste innovaties op het gebied van texturen en pigmenten. Het resultaat is een echt moderne benadering van schoonheid – eenvoudig en effectief.”
De 59-delige collectie bestaat uit een lijn met essentiĆ«len voor ogen, lippen en wangen en biedt levendige kleuren die zijn ontworpen om “alle huidtinten te versterken en te verlichten” en een opvallende, compacte verpakking.
De lippen zijn een belangrijk aandachtspunt binnen de collectie, met satijnen en matte afwerkingen, glosses, mollige lippotloden en intense statement lippenkleuren, terwijl de collectie voor de ogen bestaat uit luxe oogkussens, een volumiserende mascara, een eyeliner marker pen en metallic oogkleuren.
De collectie bevat ook blushers, bronzers en highlighters, met als doel de bestaande schoonheidsaccessoires en parfums van het merk aan te vullen.
Bron: Ted Baker