Mode

De geparfumeerde Baguette tas van Fendi

Fendi heeft samengewerkt met de legendarische parfumeur Francis Kurkdjian om de allereerste tas met geurinjectie te lanceren, die hij onthuld heeft tijdens Art Basel Miami Beach 2019.

Het innovatieve concept is multisensorisch, aldus Fendi, waarbij de speciale ‘FendiFrenesia’-geurmix een “driedimensionale, onderscheidende creatie is geworden, waarbij aanraking, geur en zicht alle nieuwe betekenissen krijgen”, omdat de geur rechtstreeks in het leer van de iconische Baguette-tas is verwerkt.

“Fendi heeft altijd al geĆ«xperimenteerd, vooral op het gebied van accessoires. De tas Baguette werd ontworpen als een manifest van individualiteit. Het was de eerste accessoire met een eigen naam”, legt Fendi creatief directeur Silvia Venturini Fendi uit. “Het idee om ook een geur aan deze tas te geven, zou hem nog specialer en unieker maken. Een tas is zoiets als een beste vriendin. Je draag een gedeelte van je leven en je geheimen in je tas. En een geur is iets dat echt een van de meest persoonlijke dingen is voor een vrouw.”.

Hoe ruikt de tas

Hoe ruikt de tas zelf? Nou, volgens de parfumeur is het een “gender fluid” eau de parfum met “leerachtige en muskusachtige noten” die de “adel en soepelheid” van het leer van de Baguette-tas weerspiegelen, en de gebruikte gepatenteerde technologie betekent dat de geur tot drie jaar lang zal blijven hangen.

Fendi introduceert de allereerste handtas met een door geurstoffen impregneerde handtas

Parfumeur Francis Kurkdjian, voegt hieraan toe: “Uit liefde voor fijn vakmanschap en voor mijn beroep heb ik een techniek gemoderniseerd die is uitgevonden door 12e-eeuwse meester-handschoenmaker-parfumeurs en die ik met succes weer tot leven heb gebracht.

“Vandaag de dag heeft deze techniek een bijzondere aantrekkingskracht op Fendi, dankzij een samenwerking die ons in staat heeft gesteld onze krachten te bundelen rond gemeenschappelijke waarden en een gemeenschappelijke esthetiek.

Om de innovatieve, op geur gebaseerde creatie in de kijker te zetten, introduceerde Fendi de nieuwe geparfumeerde Baguette en Nano Baguette tassen in de iconische gele tint van het luxelabel. Elk van de tassen bevat ook een 5 ml fles ‘FendiFrenesia’, die volgens het Italiaanse merk “op de huid kan worden gedragen of kan worden verdampt op een kaart die subtiel in de tassen is verborgen om alle lichtheid van de geurige glans te herstellen en te versterken”.

Bron: FashionUnited