London Fashion Week, Genderneutrale en volledig digitaal
In reactie op de huidige Covid-19-crisis heeft de Britse Fashion Council aangekondigd dat de London Fashion Week zal samenvoegen tot één genderneutraal formaat.
Met een focus op storytelling en het geven van een stem aan Britse modebedrijven en creatieven, zal London Fashion Week multimediacontent van ontwerpers, creatieven, kunstenaars en merkpartners op haar website presenteren. De bedoeling is om de modegemeenschap te verbinden, samenwerking mogelijk te maken en mode, cultuur en technologie te laten samensmelten.
Meer shows digitaal door pandemie
Beursbezoekers, maar ook het grote publiek, krijgen toegang tot deze nieuwe digitale ervaring, die interviews, podcasts, designeragenda’s, webinars en digitale showrooms zal bieden.
De British Fashion Council zal voor de komende show samenwerken met verschillende digitale merksponsors zoals Amazon Launchpad, Facebook, Google, Instagram en Youtube. Deze platforms zullen, door het aanbieden van unieke content, Britse ontwerpers helpen om een nieuw publiek en een nieuw handelspubliek te bereiken.
Als reactie op de wereldwijde lockdown maatregelen werd de Shanghai Fashion Week vorige maand de eerste die volledig digitaal ging. De Moscow Fashion Week volgde kort daarna door catwalk shows te vervangen door tweeëndertig modevideo’s voor het publiek om online te streamen, terwijl de denimbeurs Kingpins in Amsterdam haar eerste digitale editie heeft gelanceerd.