Eerste mode collectie van Oreo
Oreo, het koekje, heeft zijn allereerste modecollectie onthuld, gecreëerd in samenwerking met drie Europese influencers, met als doel de verkoop van koekjes en de betrokkenheid bij de Europese markten te stimuleren.
De speelse ‘Oreo Twist Your Style’ uniseks kledingcollectie, ontwikkeld door creatief bureau Elvis, maakt gebruik van iconische Oreo-beelden in een aantal klassieke kledingstukken, waaronder sweatshirts en T-shirts, tot trendy items, zoals buckethoeden en heuptassen.
De collectie is ontwikkeld met drie belangrijke influencers uit Europa, Samantha Faiers uit de UK, Anne-Laure Mais Moreau uit Frankrijk en Yvonne Pferrer uit Duitsland, die een gecombineerde Instagram aanhang hebben van meer dan vier miljoen, die elk een denim jasje voor de collectie hebben ontworpen, gebaseerd op hun eigen persoonlijke stijl.
Vira Ponomarenko, manager van Oreo equity en base, MEU, zei in een verklaring: “Het ontwikkelen van deze collectie stelt ons in staat om speelse connecties te maken met ons publiek. Het werk speelt in op het feit dat Oreo meer is dan alleen een koekje, het is een icoon op zich. We geven Oreo-fans de kans om een exclusief stuk van het merk waar ze van houden te winnen”.
De stap naar de mode maakt deel uit van het doel van Oreo om voort te bouwen op haar erfgoed en het merk “nog verder in het leven van de fans te brengen”, voegde het merk toe, terwijl het ook helpt om de verkoop te stimuleren en “buzz en engagement” te creëren in belangrijke Europese markten, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Finland, Tsjechië, Roemenië, Slowakije, Kazachstan en de Oekraïne.
De collectie zal eigenlijk niet te koop zijn, maar Oreo geeft haar fans de kans om items uit de collectie te winnen, samen met de hoofdprijs van een 1.000 euro shopping spree, door een speciaal Oreo-pakket op te halen en deel te nemen aan de wedstrijd op www.oreostyle.com en via de social media kanalen van het merk.
Elli Stone, creatieveling bij Elvis, voegde eraan toe: “Oreo is een echt cultureel icoon. We wilden iets fris en opwindends creëren dat Oreo nog nooit eerder had gedaan, maar toch de onmiskenbare speelse geest van het koekje in de kern had: een uniseks modecollectie die Oreo-liefhebbers te pakken zouden krijgen.”
Bron: Fashion United